Romut radalle ∟ Tekniikka ∟ T-koneen poraus | ||||||
Sivuja: 1 | Vastaus | |||||
Kirjoittaja | Aihe: | |||||
Keijo Vieras |
Kertokaahan kokeneemmat asentajat, että kuinkapaljon 2T:n lohkoa voi porata järkevästi, että kestää vielä käyttöä (eli maksimi koko)? Kyseessä 2TG, 3T:n kammella ja vaparina. | |||||
Rami Jäsen |
Tiedän monta moottoria joka on porattu 90,5mm männille. Vapari käytössä kestää mutta oltava 2tg lohko tai ta-60 sarjasta. Ahtamista ei oikein kestä ku menee ohueks. | |||||
Keijo Vieras |
Onkos 2TG:n lohkossa merkintä mallista, vai mistä sen tunnistaa Mikäs normaali 2T:n porausta rajoittaa verrattuna 2TG:n lohkoon? Yksi lohko on tallin nurkassa missä ei ole mitään merkintää, mutta 85mm poraus näytti olevan, ilmeisesti sitten 2T. | |||||
Rami Jäsen |
Kaikissa 2t lohkoissa lukee vaan 2t. Twincam eli 2t-g moottorin erottaa lohkon sarjanumerosta. 2tg:ssa numero alkaa aina kasilla. Viimesimmät ta-60 mallit ni numero alkaa jo kutosella. Kaikki mitkä alkaa pienemmällä numerolla ni on vanhempia. Itse en tiedä mistä kohtaa numerosarjaa alkaa se vahvempi lohko, mut uusimmat on parempia. Tietysti 2t-g tai 3t-gte on aina perempi ku vaan 2t. 3t-gte muuten alkaa aina 9 . Kaikissa malleissa on vakiona poraus 85mm. | |||||
Keijo Vieras |
Kiitokset neuvoista! | |||||
miksune Vieras |
ite taas oon kuullut mittaustuloksista että vanhimmissa lohkoissa on paksuin sylinteriseinämä. 3t akselin kanssa joutuu kyllä ottamaan lohkosta siivua että akseli mahtuu pyörimään. | |||||
APS Vieras |
Mistäs saisi mäntää tälle 90.5 poraukselle vapari 3t-g:hen? | |||||
Rami Jäsen |
Vanhimmissa on kyl poikkeus ja mun tietääkseni silloo on kyse 2t-b lohkosta. Isolla porauksella kustomi mäntiä tekee ainaki timo lehtimäki ja toki maailmaltakin saa tilattuu. |